maandag 17 oktober 2016

maandag 17 oktober Afscheid villa, Dagje Kennedy Space Center en naar Fort Lauderdale

de deur uit
het laatste afval
Vandaag was dan echt het afscheid van de villa. Alles was al grotendeels ingepakt en na nog een kort ontbijtje, restant inpakken omstreeks 09:00 uur op naar het volgende. Eerst nog wel even ons vuil gedumpt maar dat was het dan wel. De kleren die niet mee teruggingen naar Nederland afgegeven bij de Salvation Army. Jammer genoeg kon er geen dank je wel van af.
Hierna op naar Kennedy Space Center. Onze navigatie hadden we goed ingesteld maar bij het even tussendoor bekijken is het toch niet optimaal gegaan. Dus maar weer een extra rondje en hierbij dan ook nog maar even getankt. Dit wilde we bij de WaWa doen en deze stond dan ook op het bord maar waar hij was? We hadden dat al eerder gehad dus nu maar weer bij 7eleven getankt.
net binnen
ground control
Nou dus op naar Kennedy’s Space Center. We waren er even voor 12 uur. Ook hier was het betaald parkeren. Ook weten ze wel raad met de prijs van een toegangskaartje. We waren meer als 100 dollar kwijt voor ons 2 en daarbij had Yvonne dan ook nog de 55+korting.
We hebben met de bus een tour gedaan. Je ging het terrein af richting het einde van het eiland. Aldaar waren diverse gebouwen, rondleiding en raketten. Onderweg zagen we nog een adelaarsnest welke daar al zo’n 50 jaar zou zitten. Op de terugweg hebben we ze ook daadwerkelijk op het nest gezien. Het eerste gebouw ging over alle reizen van de Apollo’s. En je kon een stukje maansteen aanraken.
Hierna zijn we weer naar het centrale bezoekerscentrum gegaan. Aldaar ook weer de Atlantis raket
bekeken en een imax film gezien. Jammer genoeg was toen de tijd op en uiteindelijk zijn we rond 17:00 uur vertrokken. Achteraf hadden we toch wel wat meer tijd willen hebben, maar we moesten
bijna een astronaut
nog ruim 3uur rijden naar fort Lauderdale en ook nog eten..
Toen was het op naar ons hotel in Fort Lauderdale. Onderweg een hapje gegeten bij Cracker Barrel. Verder hebben we ook weer het oranje lampje van de benzine tank gezien ( snel opgelost) en zijn nu alle lampjes van de banden weer uit. Heel bijzonder.
Om ongeveer 21:15 uur waren we bij ons hotel. We slapen op de begane grond en hebben weer 2 grote queensbedden. Lekker even een bakkie gezet en weer op naar de foto’s. Het internet is echter erg traag dus alles maar even ingekort.
De vlucht van morgen blijkt om 15:20 uur te zijn. Dus het is uitslapen en dan weer op voor de lange reis naar huis.

1. Das best een lange dag, Kennedy Space Center en rijden naar Fort Lauderdale. Zijn jullie via de kust gereden, dat is ook nog een hele lange weg. Maar ik neem aan dat jullie de tolweg hebben genomen. Jammer dat t voorbij is en de terugvlucht alweer vooe jullie klaar staat, maar het is een mooie en bijzondere vakantie geweest waar jullie op terug kunnen kijken. Alvast een hele goede vlucht gewenst!

2. Aan al het goede komt een eind,dus ook,helaas,aan jullie vakantie. Heb met veel plezier jullie reisverslag gelezen! Wens jullie een behouden vlucht naar huis.

3. Kennedy Space Centre is gaaf he? Wij hebben ons er prima vermaakt. De busrit was heel leuk. Je leert er heel veel.
    Helaas zit de vakantie er bijna op.
    Geniet nog even van het mooie weer en breng wat zonnestralen mee naar huis.
    Goede vlucht.

4. Nog goed genoten op jullie laatste! Leuk om zo te mogen genieten van jullie mooie reis. Bedankt voor alle mooie verhalen. Alvast welkom terug!