dinsdag 11 oktober 2016

maandag 10 oktober Universal studio’s en Islands of adventure




Omdat we voor 3 dagen entree hadden voor Universal moesten we nu wel hieraan beginnen.  We waren lekker op tijd en wel om 08:15 uur. Bij Universal diende je de auto in een grote parkeergarage te parkeren. Het zag er nog aardig leeg uit. Wij stonden bij King Kong 407 geparkeerd. De rij weer op de foto gezet. (dat was maar goed ook want ’s avonds moesten we toch even terugkijken)
ingang Islands of adventure
erg makkelijk
Vervolgens via een aantal loopbanden, een tassencontrole en weer een aantal loopbanden kwamen we uit op de City Walk. Na eerst even een eet en drinkarrangement (Hierbij krijg je een tussenmaaltijd en een hoofdmaaltijd en een onbeperkt hervulbare souvenirbeker voor onze cola light) te hebben aangeschaft, waren we redelijk snel door de toegangscontrole. Het plan was om eerst zoveel mogelijk Harry Potter dingen te doen. We zijn dan ook gelijk richting “Universal’s Islands of Adventure” gegaan. Na binnenkomst hebben we onze oogkleppen opgezet en zijn langs Seuss Island en the lost continent gelopen naar “the Wizarding World of Harry Potter Diagon Alley”. De huisjes en de
zweinstein
toverstokje aanmeten
winkeltje van de tweeling
winkeltjes zagen er leuk uit. Ook waren er veel plekjes waarbij je iets met een toverstaf kon laten bewegen. Deze toverstaf werd dan ook in grote getalen verkocht aan blije kindertjes. (ca 50 dollar per stuk). Je zag ze overal toverkunsten oefenen met hun staf.
Wij, zonder toverstaf dan wel, op naar het kasteel “Zweinstein” voor een rit met “Harry Potter and the Forbidden Journey”. De wachttijd was maar een 40 minuten. Beetje wijs geworden van de misselijkheid van gisteren nog even navraag gedaan of hij echt wel meeviel. Nou dat zou wel zijn.
Forbidden journey
flight of the hippogrief
Na onze tassen in een locker te hebben gedaan. (dit moest bijna bij alle attracties met een beetje snelheid) via de kassen door Zwijnstein naar de “karretjes. De karretjes bleken echter van die hangdingen te zijn waarbij je vliegend op een bezem langs van alles ging. Je speelde zelfs zwerkbal. Eerlijk gezegd heb ik, Jakolien, de helft niet gezien. Ik voelde mijn maag weer komen en ben niet zo van het duiken van de een naar de ander. Uiteindelijk hebben we het gered. Het was voor mij (Yvonne) wel een gave vlucht, net of je dwars door het verhaal van Harry vloog. Je zat goed vast dus er kon niets gebeuren terwijl je van links naar rechts zoefde om dementors te ontwijken of de bal te vangen bij Zwerkbal.
Na deze stond “Flight of the Hippogriff” op het programma. Dit was een soort schuddende achtbaan, die niet over de kop ging. Ik had het alweer gehad en Yvonne is dan ook alleen gegaan. Zij vond hem goed te doen alleen was er een behoorlijke noodstop op het eind. Ik had een bankje alleen omdat ik in de singlerij stond, wat ook z’n nadelen heeft want bij alle bochten schuif je naar de buitenste kant, wat de ene keer links eis en dan weer rechts.  Je ging niet door een toverachtig landschap alleen maar up en down, gevolgd door een bocht.
Na een stukje van een buitenshow waar een aantal studenten die betrokken waren bij de strijd om de
vuurbeker en zijn we weer via een aantal winkels naar de ”Hogwarts Express” gegaan om naar het Harry Potter gedeelte van Universal Studios te gaan. Voor de treinrit diende je wel in het bezit te zijn van een toegangskaart voor allebei de parken. We hadden deze, al deed Yvonne haar vingerprint wat raar waarna ze dan ook een nieuwe heeft gehad Ik heb een vaste vinger hiervoor uitgekozen, maar het bleef problemen geven, zodat ik ging twijfelen of het de linker of rechterwijsvinger was. Van wachten was eigenlijk verder geen sprake. De aangegeven 10 minuten hadden we nodig om naar het station te lopen trapje op en trapje af, waarna de trein er eigenlijk gelijk aan kwam.
De trein bevatte filmbeelden op het raam zodat het net leek of je door de verschillende landschappen reed. Door het gangpad liepen zg harry en zijn vrienden op weg naar de tovenaarsschool en korte tijd later kwamen we aan op “King’s Cross Station”.
vingertjes kloppen niet
knights bus
Buiten het station stond de “Knight Bus”.  Je weet wel die bus van 3 etages, die dunner kan worden als het nodig is en waar zelfs bedden in stonden toen Harry moest vluchten. Na deze op de foto te hebben gezet zijn we gestart met ons eet en drinkarrangement. Om niet twee dezelfde colabekers (is later ook niet gelukt) te hebben heb ik eerst mijn beker opgehaald (een groene Haloweenbeker) en zijn we met ons hapje begonnen. Samen hebben we de cola en de cheesecake verorbert.
Hierna zijn we naar het Harry Potter gedeelte bij Universal Studio’s gegaan. Ook hier waren diverse huizen en winkels. Ivm wachttijden zijn wij gelijk naar “Harry Potter and the Escape from Gringgotts” gegaan. Bij de ingang stonden de stoelen/bankje waarin je zou gaan als voorbeeld. Volgens het voorbeeld kon je gewoon je voeten op de grond houden. Ook bleven je schouders vrij. Mij leek het goed te doen dus op naar binnen om ongeveer 13:00 uur   De wachttijd was 45 minuten maar we zijn ervoor gegaan. Na eerst door de bank te zijn gegaan, kwamen we bij de lift uit. Deze heeft ons naar beneden naar de kluizen gebracht. Aldaar kregen we een 3 d bril uitgereikt. Het wachten duurde even en we kregen constant waarschuwingen wanneer je er niet in moest gaan. Je moest niet zwanger zijn, geen hoge bloeddruk, niet misselijk worden enz enz. Ik kreeg de kriebels. Toen was er ook nog een totale stop in de voortgang, terwijl niemand vertelde waarom en hoe lang het ging duren. Uiteindelijk kwamen we toch bij de bankjes. Na ingestapt te zijn werden je benen helemaal vastgezet. Yvonne had haar voeten scheef staan en de assistente stelde voor dat Yvonne in een ander karretje ging. Dus zij eruit en ik ook. Nou ik had het wel gezien ik ben niet meer ingestapt. Ik heb Yvonne succes gewenst en ben naar de Exit gegaan. Bij de fotoschermen heb ik op haar gewacht. Uiteindelijk duurde dit vrij lang want
bankmedewerker gringots
legitimatiebewijs
Yvonne vertelde dat er karretjes zijn toegevoegd en dat eerst alle andere karretjes leeg moesten. Omdat zij zolang moest wachten kreeg ze twee fasttickets voor een andere attractie. (Deze hebben we later nog gebruikt.) De attractie vond ze super dit omdat ze door het hele verhaal van Harry Potter ging tijdens het ophalen van zijn geld. Met allerlei lichteffecten en aanvallen door dementors. Ze is wel van alle kanten geklutst maar heeft het gered. Deze attractie was woester als the Forbidden Journey.
Toen ik de verhalen hoorde was ik blij dat ik niet was geweest anders was ik denk ik weer zo beroerd geweest als gisterenochtend in Epcot. We hebben nog de foto van de Studio’s geprobeerd te fotograferen maar dit is niet geheel gelukt (het mocht ook niet). (We wilden het toch proberen omdat je ze anders alleen kon kopen als je het hele pakket kocht voor $99 +tax, en dat is veel te veel voor de paar foto’s die wij wilden. We hebben wel een aantal foto’s laten maken en soms maakte de officiële fotograaf ook een foto met ons eigen toestel) Hierna hebben we het Harry Potter gebied verlaten en  Na een hamburger van ons eetarrangement zijn we naar de “Transformers” gegaan.  Gelukkig hadden we onze eenmalige fastpass zodat we al vrij snel vooraan waren. Dit was ook weer een hoop geschud en gevlieg, ook hier heb ik niet alles van gezien. Gelukkig had ik niet al te veel cola op. Gelukkig hebben we de good guys konden helpen met het afzetten van de slechteriken.
muziekgereedschap
the blue brothers
Flying fishes
hebben we een aantal straatshows gezien en wel wegwerkers die op allerlei materiaal met hun gereedschappen trommelden. (Beatbuilders) Opeens hoorden we dat de “the blues brothers” een showtje gaven het hele publiek deed enthousiast mee. Daarna wilden we toch wel wat te eten halen, maar toen bleek dat je niet zomaar overal je dinerkaart kon gebruiken. We lieten ons graag even ophouden op de vismarkt waarbij acrobaten oa met nepvissen jongleerden en acrobatische toeren uithaalden (Flying Fishmarket). Dat vond ik heel leuk in dit park, al die onverwachte optredens waar je zomaar op stuitte.
hamburger met kaasfriet
hij is wel groot he
gele wezens
Na met een Transformer op de foto te zijn gegaan op naar de show van “Shrek in 4D” Dit zou toch niet erg kunnen zijn? Gelukkig dit viel mee. Het was een 3d film waarbij je wel schudde in je stoel en je soms een windje cq regen voelde. Het verhaal was dat Shrek zijn vrouw moest redden uit handen van de slechterik Farquar met hulp van zijn ezeltje. De parade hebben we laten schieten om naar de Minions te gaan (Despicable Me Minion Mayhem). Hier zaten allemaal kleine kinderen dus ook dit moest gaan. Het wachten was 50 minuten. Ik had het dus over kleine kinderen nou die kunnen alles hebben. Ik had vandaag niet zo hard geschud als daar. De film was ook weer zo dat ik niet alles heb gezien. En die kinderen geven geen kik. De volgende keer wil Jak kiezen voor de vaste stoelen ipv de bewegende banken.
lekker hapje voor morgen
Na nog een avondhapje van ons eetarrangement zijn we richting de uitgang gegaan. Op de citywalk hebben we voor morgen nog even een Cinnebon gehaald. Verder nog een winkeltje bekeken met zowaar normale prijzen ipv de asociaal dure in de parken en toen op richting de parkeergarage. Na de
pennies verzamelen
wij zijn het kleintje erachter
auto te hebben opgehaald (ik vond dat wij een grote auto had maar als je onze buurman zag zijn we maar klein) richting de Walmart gegaan aangezien ons water bijna op was. O ja we hebben na ruim twee weken ook ontdekt hoe je de binnenverlichting van de auto aanzet zodat je tenminste kunt zien wat er op de achterbank staat. En by the way ons waarschuwingslicht voor een zachte band is ook weer aan, nu voor alle 4 de banden. Dit gebeurt steeds als de banden koud zijn.
Na de benodigde boodschappen waren we om ca 21:30 uur weer thuis. Morgen een dagje rustig aan. Dat hebben we na zo’n lange dag dan ook wel verdiend. Opeens is ook de warmte wat vermindert, het wordt vannacht 66 graden, dus 10 graden minder dan vorige week.

Ps het kostte vandaag wel moeite om de blog op tijd op het web te gooien, want we zijn allebei een beetje afgeknoedeld na 2 lange dagen.

4 opmerkingen:

  1. Dat herken ik wel. Ik zat regelmatig nog om 12 uur s nachts foto's te uploaden, wat in Nederland al ochtend was.

    Dat was weer een lange dag. Knap dat jullie er twee achter elkaar hebben gedaan.Het is super leuk, maar wel heel vermoeiend.
    Heerlijk he Harry Potter. Het is bij jullie wel aanzienlijk rustiger dan bij ons. De winkeltjes waren lekker proppie vol bij ons. Ze zijn wel erg leuk, je ziet steeds wat nieuws.
    Jammer dat je steeds zo misselijk wordt Jakolien. Ik denk dat je de attractie in Universal trouwens wel had kunnen doen. Ik sprak iemand bij de lockers due heel misselijk was geworden bij The forbidden journey, maar prima door The Gringgotts was gekomen. Daar ga je ook niet alle kanten uit. Je staat regelmatig even stil. Hij schud en draait wel.

    Handig zo'n eetarrangement. Dat is moj nooit opgevallen. Geen last van chloor in het drinken? Ik drink geen cola en dan proef je het altijd beter.
    Wat heerlijk dat jullie zoveel straattheater hadden. Dat geeft altijd zoveel extra's aan zo'n park.

    Al met al weer een heerlijke en lange dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik houd me toch maar rustig met die attracties als het mis gaat ben ik zo weer een paar uur onder de pannen dus dat liever niet. Verder dat eet arrangement moet je wel bekijken het is vooral fastfood al kwamen we er later achter dat de snack ook een cinnebol mocht zijn. En wijaar aan de cheesecake.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk. Ik zou ook geen risico's nemen. Bij Universal is bijna alles fastfood of dure restaurants. Aangezien ik geen fan ben van hamburgers heb ik aardig moeten zoeken naar iets anders in te eten en ben toen uitgekomen op een wrap.

      Verwijderen
  3. Harry Potter land is echt fantastisch. Wij hebben echt genoten. Van beide parken. Ik keek mijn ogen uit. Vooral als je de films hebt gezien kom je veel bekende dingen tegen.
    Zo'n dinerpakket klinkt best goed. Hoef je niet zelf je broodjes mee te nemen hahahaha.
    Al met al een heerlijke dag.
    Ik ben wel een beetje jaloers. Universal is echt heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen